2024-04-15

Egzotikus gyümölcs, mint az egészség forrása

Az üzletek szinte egész évben egzotikus gyümölcsök széles választékát kínálják. Érdemes minél gyakrabban hozzájuk nyúlni, mert sok a szervezet számára értékes összetevőt tartalmaznak. A boltokban kínált egzotikus gyümölcsök közül érdemes az avokádót választani.

Az avokádó magas zsírtartalmú, de egészséges zsír, mivel omega-3 zsírsavakat tartalmaz. Az omega-3 zsírsavak csökkentik a vér koleszterinszintjét, ami azt jelenti, hogy megvédenek bennünket a szívbetegségektől. Az omega-3 zsírsavak elősegítik a nélkülözhetetlen ásványi anyagok és vitaminok szervezet általi felszívódását is. Érdemes a citromhoz is nyúlni. Nagyon gazdag C-vitamin forrás, és savtalanítja a szervezetet. Egy másik értékes egzotikus gyümölcs a banán.

A banán a szervezet káliumforrása. A rendszeres banánevéssel megelőzzük az artériás magas vérnyomást, vagyis megelőzzük a stroke-ot. A füge kiváló kalciumforrás. A kalcium megakadályozza a csontritkulást. A fügét nemcsak a magas kalcium, hanem a magas rosttartalma miatt is érdemes enni.

Hogyan fogyjunk egészségesen – a gyümölcs segíthet!

Míg a korlátozó karcsúsító diéták és a kimerítő fizikai gyakorlatok lehetővé teszik a fogyást, valójában károsak számunkra. Ahelyett, hogy szigorú étrendet követne, és órákat és órákat megerőltető testmozgással töltene, sokkal jobb, ha megváltoztatja étkezési szokásait.

Mindenekelőtt ne feledje, hogy a hosszú ideig tartó éhséget csillapító ételek és a napi 5-6-szori kis étkezés hozzájárul az egészséges testsúly fenntartásához. Ennek köszönhetően elkerüljük az éhséget, amit gyakran egészségtelen és kalóriadús falatokkal csillapítunk. A tésztát érdemes kiiktatni az étrendből, és helyettük bevezetni a darát.

A dara az egyik legegészségesebb élelmiszer, ráadásul komplex szénhidrátokkal lát el bennünket, és hosszú időn keresztül csillapítja éhségünket. Az édes ételekben korlátozza a hozzáadott cukor mennyiségét. A cukor mennyiségének csökkentésével cserélje ki fahéjjal – az étel olyan édes lesz, mint a nagy mennyiségű cukor.

Gyümölcsdiéta az egészségért

A gyümölcsdiéta abból áll, hogy kizárólag gyümölcsöt eszünk, különféle formában, frissen és enyhén feldolgozva egyaránt. Nyáron, amikor teljesen beérnek, egészben fogyasztják, vagy gyümölcssalátákat készítenek. Ősszel és télen viszont készíthetünk különféle befőtteket, lekvárokat, gyümölcsleveket, leveseket. Ha valaki szereti az összes fajt, akkor össze tudja keverni őket, ami a különböző anyagok jobb felszívódását eredményezi.

A gyümölcsöket legjobb tartósítószer vagy műtrágya nélkül termeszteni. A bolti vásárláskor minőségi tanúsítvánnyal kell rendelkezniük, mert ez kihat az Ön közérzetére. Csak a teljesen egészséges emberek engedhetik meg maguknak, hogy csak gyümölcsöt egyenek, mivel ez egy nagyon könnyű étrend.

Az allergiások és az érzékeny emberek is gyümölcsre változtatják az étrendjüket, különösen, mivel azok lehetnek szárazak, lédúsak, rostban teli vagy savanyúak. A gyümölcsöt alaposan meg kell mosni, meg kell hámozni, ha van héja, és forró vízzel le kell mosni, hogy leöblítsük a maradék tartósítószert. A gyümölcsdiéta aszalt gyümölcsök fogyasztását is javasolja.