2024-04-15

Milyen vitaminokat érdemes pótolni?

A piacon számos különböző típusú vitaminkészítmény található, amelyek célja, hogy a szervezetet az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges értékes tápanyagokkal látják el. A különféle változatok nagy száma miatt néha nehéz eldönteni, melyiket válasszam. Érdemes tehát egy pillantást vetni arra, hogy mely vitaminokat érdemes pótolni, mert ezekből van legtöbbször hiány.

A hiányok királynője – D-vitamin.

A D-vitaminnak mindig abszolút alapvető választásnak kell lennie, óriási jelentősége van az emberi szervezetben, de a lakosság túlnyomó többsége hiányában szenved. Ennek oka a helytelen táplálkozás, és az, hogy az élelmiszerekben nincs ilyen nagy mennyiségben. A napsugarak a D-vitamin fő forrása, melynek köszönhetően többek között Lengyelországban a D-vitamin pótlása meglehetősen népszerű.

Ez a szélességnek és az életmódnak köszönhető. Ősszel és télen kevés a napsütés, és néha megesik, hogy a napsütéses órákban a munkahelyeden a számítógép előtt töltöd. A tavaszi és nyári szünidőben azonban az idő nagy részét zárt térben töltik, ami azt jelenti, hogy az egész szervezet (ami szintén fontos) napsugárzásnak való kitettsége rövid és elégtelen. Mindez azt jelenti, hogy az esetek túlnyomó többségében D-vitamin-hiányról van szó, és az orvosok egyszerűen csak a pótlását javasolják.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy megfelelő dózisú D-vitamint kell bevenni, bizonyított forrásból. Így például elkerülhető a placebó bevétele, és a tényleges D-vitamin a szervezetbe kerül.

Milyen vitaminokat érdemes még pótolni?

Leggyakrabban immuntulajdonságai miatt a C-vitamin pótlása javasolt, gyakran írják fel megfázás, influenza stb. idején.. Érdemes még hangsúlyozni, hogy a C-vitamin elősegíti a vas felszívódásával kapcsolatos folyamatokat. Emiatt érdemes kontrollálni a szervezet C-vitamin szintjét, hiány esetén pedig kiegészíteni diétával és megfelelő pótlással. Milyen egyéb vitaminokat érdemes szem előtt tartani?

  • A-vitamin (retinol) – a pótlás legjobb eredményét béta-karotinnal lehet elérni. Érdekes módon az A-vitamin a zsírban oldódó vitaminok csoportjába tartozik, és az, hogy a szervezet milyen mértékben használja fel az A-vitamint a bevitt adagból (pl. kiegészítésként), többek között attól is függ, a feloldásához szükséges zsírok mennyiségéről.
  • E-vitamin – szintén az ADEK vitaminok csoportjába tartozik, amelyek zsírban oldódnak. Érdekes módon jelenleg az E-vitamint tekintik a szabad gyökök emberi szervezetből való eltávolításáért felelős anyagnak.
  • B-vitamin – vagy tulajdonképpen B-csoport vitaminok, vízben oldódnak, csoportos működésük számos fontos folyamatért felelős az emberi szervezetben. A vízben való oldhatóság és a szervezetből való kiürülése miatt pl. fizikai terhelés (izzadással együtt) pótlása egész évben – minden nap.

Érdemes azonban emlékezni arra, hogy a vitaminhiány bizonyos esetekben ugyanolyan káros lehet, mint a szervezetben feleslegük. Éppen ezért a pótlás megkezdésekor mindig érdemes orvoshoz, dietetikushoz fordulni, vagy legalább megfelelő vizsgálatokat végezni az egyes vitaminok szervezetben való jelenlétére.

Ha olyan helyet keres, ahol az összes pótolandó vitamin érdekes kombinációit felhalmozza, érdemes kihasználni az SFD áruház kínálatát, amely különféle vitaminok és ásványi anyagok érdekes kombinációit kínálja, és mindenekelőtt nagy mennyiségben. tőlük. Ily módon mindenki megtalálhatja a megfelelő terméket, például csak két vitamin kombinációját, amelyekben egy adott időpontban hiány van.